DJ.DRAGON

dj.

Get Adobe Flash player

Pasižiūrėk į veidrodį, ar nieko nenorėtum pakeisti?

Kiekvienam aktyviai sportuojančiam vyrui, negalinčiam tinkamai suderinti mitybos, yra būtini vieni ar kiti maisto papildai. Kaip juos tinkamai pasirinkti? Daugelis pradedančiųjų daro vieną didelę klaidą – puola pirkti stipriausius ir daugiausiai reklamuojamus maisto papildus. Šis maisto papildų Top 5 padės Jums suprasti, ko jums iš tiesų reikia.

Vitaminai ir mineralai

Vitaminai - tai biologiškai aktyvūs organiniai junginiai, kurie būtini daugeliui žmogaus organizme vykstančių medžiagų apykaitos procesų. Žmogus vitaminų gauna su maistu, kai kuriuos vitaminus (B1, B12) sintetina žarnyno bakterijos, tačiau aktyviai treniruojantis jų poreikis išauga kelis kartus ir vitaminų, gaunamų iš maisto, nebeužtenka (atkreipkite dėmesį, kokį apdorotą maistą mes vartojame - jame vitaminų ypatingai mažai). Mineralai, kaip ir vitaminai, yra būtini žmogaus organizmui. Jų reikia organizme vykstančioms gyvybinėms reakcijoms – fermentų, vitaminų, hormonų, vandens apykaitai, nervų sistemos veiklai, kraujo ląstelių gamybai, širdies, raumenų darbui, nervų sistemos veiklai palaikyti. Kai organizme trūksta mineralinių medžiagų mažėja organizmo atsparumas infekcijoms. Taigi, vitaminai ir mineralai - tai pagrindas maisto papildų komplekte.

Omega 3

Omega 3 rūgštys - tai grupė nepakeičiamųjų riebiųjų rūgščių, kurių organizmas negamina, todėl turi gauti su maistu. Aktyviai sportuojančiam žmogui su maistu gauti pakankamą kiekį Omega 3 rūgščių yra pakankamai sunku. Omega 3 rūgštys itin svarbios normaliai širdies veiklai, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, saugo kraujagysles nuo aterosklerozės, pasižymi kraujospūdį reguliuojančiu poveikiu, mažina riziką sirgti diabetu, vėžiniais susirgimais, gerina atmintį ir smegenų veiklą, pasižymi priešuždegiminiu poveikiu. Dėl šių savybių Omega 3 yra puikus pasirinkimas aktyvų gyvenimo būdą propoguojantiems žmonėms.

Baltymų milteliai

Baltymų milteliai - tai nepakeičiamas papildas norintiems priaugti raumenų masės. Kaip jau turbūt žinote, baltymai yra organizmo statybinė medžiaga. Daugelyje įvairių šaltinių teigiama, kad, norint auginti raumenis, kasdien reiktų suvartoti nuo 1,5 iki 3,5 gramų baltymų vienam kūno kilogramui. Jeigu Jūs sveriate 80 kilogramų, Jums reikia suvartoti nuo 120 iki 280 gramų baltymų per parą. Tokį kiekį baltymų gauti iš maisto yra išties sunku. Kaip pavyzdį paminėsiu, kad iš pietų patiekalo, kurį sudaro vištienos kepsnys, bulvės bei daržovės, gaunate tik apie 35-45 gramus baltymų. Nereikia būti geru matematiku, kad suprastumėte, kokį kiekį maisto Jūs turėtumėte suvartoti, kad raumenis aprūpintumėte reikiamu kiekiu baltymų. Tokioje situacijoje baltyminis kokteilis yra nepakeičiamas maisto papildas.

Glutaminas

Glutaminas– viena iš dvidešimties dažniausiai sutinkamų amino rūgščių. Glutaminas detoksikuoja amoniaką, reguliuoja proteino sintezę ir proteino suirimą, veikia kaip azoto prototipas, jį perneša, skatina ląstelių hidrataciją, stimuliuoja augimo hormonų gamybą, palaiko rūgščių balansą, stiprina imuninę sistemą, suteikia energijos bei padidina glikogeno gamybą kepenyse. Dėl šių savybių glutaminas tapo labai populiarus tarp atletų. Be kita ko, glutaminas yra ir anabolikas, ir antikatabolikas, taigi, jis tinka tiek jėgos, tiek ištvermės riekalaujančių sporto šakų atstovams. Ši amino rūgštis puikiai saugo nuo persitreniravimo, kadangi turi savybę mažinti kartizolio lygį kraujyje.

Kreatinas

Kreatinas – azoto turintis organinis junginys, kurio yra visų stuburinių raumenyse, nerviniame audinyje, kraujyje. Maždaug 90 % kreatino žmogaus kūne yra griaučių raumenyse. Kreatinas organizme natūraliai gaminamas iš trijų amino rūgščių – metionino, arginino ir glycino. Taip pat didelė dalis kreatino gaunama iš maisto, gausiausia kreatino yra mėsoje. Kreatinas užlaiko vandenį raumens ląstelėje taip suaktyvindamas baltymų sintezę, o tai lemia geresnį raumens vystymąsi. Taip pat kreatinas padeda greičiau susitraukti raumeniniam audiniui. Dėl šios savybės šį papildą yra pamėgę sprinteriai, kovotojai ir kiti greičio reikalaujančių sporto šakų sportininkai. Galima teigti, kad kreatinas yra labai universalus maisto papildas, tinkantis daugeliui sporto šakų.

Mūsų draugai

Atsitiktinė foto