DJ.DRAGON

dj.

Get Adobe Flash player

Viskas nesvarbu,svarbiausia progresas !!!

Dažnai tenka girdėti, kai sporto klubų lankytojai giriasi, kad nusipirko „proteino“, o paprašius plačiau papasakoti, kokį produktą įsigijo, atsako: „Net nežinau, na, proteiną...„. Perskaitykite šį straipsnį ir Jums neturėtų kilti bėdų ieškant atsakymo, išgirdus pastarąjį klausimą.

Apie „proteiną“

Žodis proteinas, verčiant iš anglų kalbos (protein) reiškia baltymai. Taigi, nenuostabu, kad vietoj žodžių junginio „baltyminis kokteilis“ sportininkai sako „proteinas“. Tačiau šis terminas išsikreipė arba tiesiog jį pradėjo vartoti žmonės, kurie nelabai nusimano apie maisto papildus. Sporto salių lankytojai proteinu pradėjo vadinti angliavandeninius, baltyminius/angliavandeninius kokteilius, o tai jau neatitinka produkto specifikacijos. Tokie produktai yra vadinami "gaineriais" ir jų paskirtis yra kiek kita nei baltyminių kokteilių. 

Kas yra kas?

Kaip pradedančiajam atskirti proteiną nuo gainerio? Pirmiausia, reikėtų žiūrėti į produkto pavadinimą bei sudėtį. Gainerių pavadinimuose dažniausiai ir būna žodis gainer arba mass. Gainerių sudėties pagrindas yra angliavandeniai ir tik nedidelis kiekis baltymų. "Gaineris" yra skirtas praturtint mitybą angliavandeniais, todėl, atsiranda daugiau jėgos, auga kūno svoris. Vienas didžiausių šių produktų minusų yra tai, kad juos vartojant nesunku priaugti ir nepageidaujamų kilogramų riebalų pavidalu. 

Baltyminių produktų pavadinimuose dominuoja žodis „protein“, jei tai išrūgų baltymai, tai gali būti žodis „whey", kiaušinių – „egg“. Baltyminių kokteilių sudėties dižiąją dalį sudaro baltymai (nuo 60 % iki 95%) ir tik keli procentai angliavandenių. Šie kokteiliai skirti papildyti mitybą baltymais, o juk visi žinome, kad baltymai yra raumenų statybinė medžiaga. Vartojant šiuos produktus, nereikia jaudintis dėl nepageidaujamų riebalų, kaip vartojant gainerius, todėl baltyminis kokteilis puikiai tinka ir dietos metu (norint išryškinti raumenis).

Reikia nepamiršti ir produktų, kurių sudėtyje yra beveik vienodas kiekis baltymų ir angliavandenių. Sportininkai tokius kokteilius vadina tiesiog „50 ir 50”. Šie produktai nėra tokie brangūs kaip baltymai, tačiau yra vertingesni nei gaineriai, nes Jūsų dietą papildo tiek baltymais, tiek angliavandeniais.

Kada ir kokius produktus pasirinkti?

Pirmiausiai reikia pažinti savo kūną, suprasti, ko Jums reikia, kokie Jūsų treniruočių tikslai. Jei Jūs esate lieknas ir organizmas nelinkęs kaupti nereikalingų riebalų, tai Jūs drąsiai galite vartoti po kelis "Gainerio" kokteilius per dieną. Tačiau jei jūsų kūnas yra linkęs kaupti riebalus, tokiu atveju derėtų rinktis gryno baltymo kokteilius, arba „50 ant 50“. Tačiau masės auginimo periode nereikėtų bijoti nereikalingų kilogramų, bet jei Jūs norite būti geros formos ištisus metus, rinkitės kokybiškesnius produktus.

Daugelis maisto papildų gamintojų bei sporto ekspertų kokteilius pataria gerti prieš ir po treniruotės, nesvarbu, kokios sudėties jie būtų. Gamintojai taip pat rekomenduoja kokteilius vartoti vietoj vieno ar kito valgymo. Tuo tarpu sportininkai pastebėjo, kad, suvartojus kartu su kokteiliu lengvą užkandį, ilgiau išlieka sotumo jausmas bei organizmas pasisavina daugiau maisto medžiagų, dėl to organizmas atsigauna yra kur kas geriau ir greičiau. Tokiems užkandžiams puikiai tinka bananas, įvairūs „miusli“ batonėliai, džiovinti vaisiai ar avižiniai sausainiai.

Nemaža dalis sportininkų pasirenka visų trijų rūšių kokteilius. Jei Jūs planuojate vartoti baltyminį, angliavandeninį ir „50 ant 50“ vienu metu tuomet jums derėtų jų vartojimą kombinuoti taip:

Ryte tik atsikėlus – angliavandeninis kokteilis,

Po treniruotės - „50 ant 50“ kokteilis,

Prieš miegą – baltyminis kokteilis.

Žinoma, tai yra rekomendacinio pobūdžio sistema ir kiekvienam sportuojančiam derėtų susidaryti maisto papildų planą pagal save arba pasikonsultuoti su treneriu.

 

Mūsų draugai

Atsitiktinė foto